دکوراسیون آشپزخانه

چگونه دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر از آنچه که هست نشان دهیم؟

آشپزخانه می تواند به عنوان اصلی ترین بخش خانه جهت بازسازی و زیباسازی شناخته شود. از خرید لوازم دکوری آشپزخانه گرفته تا کانتر و دکوراسیون آشپزخانه، همه این جزئیات می توانند به زیباتر شدن آشپزخانه کمک کنند. اما با تغییر چند جزئیات کوچک، می توانید بدون پرداخت هزینه زیاد، دکوراسیون آشپزخانه را با کمترین بودجه ممکن به زیباترین شکل تغییر دهید. اگر فضای آشپزخانه برای شما تکراری شده، مجبور نیستید دیوارها را بکوبید و وسایل قدیمی را از بین برده و یک سرویس جدید از وسایل مورد نیاز آشپزخانه را خریداری کنید. با پیروی از چند قانون ساده در طراحی فضا می توان به راحتی یک دکوراسیون شیک برای آشپزخانه ایجاد کرد.

راهنمای دکوراسیون آشپزخانه مدرن

1- جادوی سنگ مرمر

همه دوست دارند در آشپزخانه خود سنگ مرمر داشته باشند. ظرافت و جذابیت منحصر به فردی را نشان می دهد. به جای اینکه همه کاشی ها و کابینت ها را بیرون بکشید و آنها را با سنگ مرمر جایگزین کنید، می توانید تنها با اضافه کردن بخش های کوچکی از آن به آشپزخانه خود تفاوت بزرگی ایجاد کنید. یک قطعه سنگ مرمر از قبل بریده شده می تواند برای فضای پشت اجاق گاز، بسیار زیبا باشد.

از کاشی‌های مرمری برای ایجاد یک پشتی چشم نواز استفاده کنید یا از آنها برای تغییر بخشی از کف بهره مند شوید. اگر به دنبال راه های بیشتری برای استفاده از سنگ مرمر هستید، می توانید بخشی از دیوار آشپزخانه را نیز از سنگ مرمر استفاده کنید. سنگ مرمر با اکثر طرح ها به خوبی کار می کند و یک بخش کوچک از آن می تواند طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما را بسیار زیبا تر نشان دهد.

- دی دکور

2- سینک مسی یا سنگی

یک قطعه یا یک بخش برجسته می تواند آشپزخانه شما را متمایز کند. از آنجایی که سینک یکی از اجزای جدایی ناپذیر آشپزخانه است، استفاده از سینک با طراحی منحصر به فرد می تواند واقعا آشپزخانه شما را ارتقا دهد. سینک مسی یا سنگی ممکن است کمی گرانتر از یک سینک معمولی باشد، اما می تواند تنها چیزی باشد که برای اینکه دکوراسیون آشپزخانه خود را زیباتر از آنچه هست به نظر بیاورید.

  تزیین منزل با شمع با 4 ایده کاربردی و مقرون به صرفه

3- نورپردازی مجلل

گاهی اوقات چراغ‌ها می‌توانند در طراحی دکوراسیون آشپزخانه نادیده گرفته شوند، این درحالی است که اغلب افراد وقتی وارد یک اتاق یا فضا می‌شوند ابتدا به سقف نگاه می‌کنند. برای ایجاد توهم سقف بلندتر، به ویژه بالای در آشپزخانه و فضاهای غذاخوری، از چراغ سقفی با نوردهی عالی استفاده کنید. اگر می خواهید مدلی داشته باشید که دکوراسیون آشپزخانه شما را ارتقاء دهد، چراغ های آویزی بهترین گزینه هستند. با این حال در نظر داشته باشید کاهش نور در زمان شام می تواند فضایی مجلل ایجاد کند.

- دی دکور

4- استفاده از لوازم آشپزخانه شیک

هرچقدر هم دکوراسیون آشپزخانه شما جذاب و دیدنی باشد، بازهم نیازمند استفاده از وسایل دکوری آشپزخانه باکیفیت هستید. زیرا آن ها تکمیل کننده دکوراسیون این بخش می باشند. از همین رو روی لیوان ها، بشقاب ها، کاسه ها و فنجان های جدید سرمایه گذاری کنید.

آن ها در فضایی مناسب قرار دهید تا در صورت امکان در دیدرس همگان قرار بگیرد. مثلا قرار دادن ظروف آشپزخانه در یک کابینت یا کمد شیشه ای، باعث می شود آشپزخانه شما بسیار مجلل تر و جذاب تر به نظر برسد.

5- انتخاب رنگ متناسب با سبک دکوراسیون

شما می توانید دکوراسیون آشپزخانه خود را به طور کامل با یک لایه رنگ تازه تغییر دهید. رنگ‌هایی مانند کرم و بژ می‌توانند آشپزخانه را زیبا و گران‌قیمت جلوه دهند. اگر آشپزخانه شما مدرن است، می توانید از رنگ های تیره مانند مشکی و خاکستری استفاده کنید که می تواند آن را زیباتر از قبل جلوه دهد. رنگ سفید، نور را منعکس می‌کند و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، بنابراین رنگ سفید را با برخی از وسایل چوبی و فلزی تکمیل کنید.

اگر نمی خواهید کل آشپزخانه خود را رنگ آمیزی کنید، می توانید تنها با رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه تغییر بزرگی ایجاد کنید. از همین رو پیشنهاد می کنیم مقاله 14 اشتباه رتگ کردن کابینت را مطالعه کنید. همچنین رنگ آمیزی یک دیوار می تواند به آشپزخانه شما ارزش بالایی بدهد و می توانید آن را خودتان رنگ کنید یا از کاغذ دیواری طرح دار استفاده کنید.

  10 نکته مهم پیش از انتخاب بهترین لوازم دکوری اتاق کودک
- دی دکور

6- به کارگیری مبلمان و وسایل غیر معمول در آشپزخانه

اگر دکوراسیون آشپزخانه شما خسته‌کننده است، روی اضافه کردن آیتم هایی به این فضا کار کنید که معمولا از آن ها در این بخش استفاده نمی شود. استفاده از مبلمان و لوازم غیر معمول در آشپزخانه مانند قالیچه، صندلی‌های استراحت، آینه‌های ایستاده و موارد دیگر جذابیت خاصی به آشپزخانه می دهد و حتی اگر کابینت‌های جذاب و چشم نوازی نداشته باشید، دکوراسیون آشپزخانه شما منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد.

7- یک فضای فوق العاده کاربردی

بزرگ یا کوچک فرقی ندارد، یکی از مهمترین عناصر آشپزخانه نحوه عملکرد آن است. بنابراین برای نشان دادن این عملکرد بهتر است از قفسه‌های کارآمد، قلاب‌های دستی و روش‌های دیگر برای نمایش تجهیزات آشپزخانه استفادهه کنید. اگرچه این موارد لزوماً به خودی خود تزئینی نیستند و باعث زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه نمی شوند، اما در کنار هم می‌توانند ظاهری واقعاً چشمگیر ایجاد کنند.

- دی دکور

8- داشتن فضای کافی

هیچ چیز بدتر از این نیست که فضای کافی برای حرکت آزادانه در آشپزخانه نداشته باشید. چه آشپزخانه بزرگ باشد چه کوچک، گردش مناسب و حرکت راحت باید در اولویت برنامه طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. این اشتباه در طراحی باعث می شود آشپزخانه احساس تنگی کند و به احتمال زیاد تعداد افرادی را که می توانند همزمان از آن استفاده کنند محدود می شود. بنابراین فاصله مناسب بین اجزای آشپزخانه را فراموش نکنید.

9- اهمیت مثلث کار

شاید بپرسید مثلث کار چیست؟ در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، سه عنصر مهم در این بخش یعنی یخچال، لباسشویی و اجاق گاز را مثلث آشپزخانه می گویند. از آنجایی که این سه وسیله بیشترین استفاده را در آشپزخانه خواهند داشت، بنابراین باید فاصله مناسبی بین آن ها ایجاد کنید.

این فضا به شما امکان می دهد به راحتی تمیز کنید، پخت و پز کنید و وسایل خود را در یخچال نگهداری کنید. از طرفی در راه بین این سه وسلیه، هیچ عنصر مهم دیگری نباید قرار بگیرد و فضای کافی برای عبور اشخاص وجود داشته باشد.

- دی دکور

10- سفارش لوازم خانگی و کابینت با اندازه مناسب

یکی از رایج‌ترین اشتباهات طراحی دکوراسیون آشپزخانه، سفارش وسایل و کابینت‌ها با اندازه اشتباه است. یخچال‌های بزرگ یا کم‌اندازه، ماشین‌های ظرف‌شویی، اجاق‌ها، کابینت‌ها، مایکروویو و سایر وسایل مورد نیاز، خیلی اوقات این اتفاق افتاده است که افراد صرفا به شکل و شمایل محصول نگاه می کنند و دقتی به اندازه آن و فضایی که در آشپزخانه دارند، ندارند.

  16 ایده آسان برای دکوراسیون اتاق خواب با بودجه مناسب

برای جلوگیری از این اشتباهات، فضا را به درستی اندازه بگیرید و وسایل را از قبل انتخاب کنید. سپس ابعاد را دوبار و سه بار بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز در چیدمان آشپزخانه به درستی قرار دارد. فراموش نکنید که چه زمانی از این وسایل استفاده می شود، یعنی زمانی که درهای یخچال، فر و کابینت کاملا باز هستند باید فضا برای عبور سایر افراد نیز فراهم باشد. در این شرایط می توان گفت که محصولات موردنظر شما دارای سایز و ابعاد متناسب با آشپزخانه می باشند.

11- استفاده از فضای عمودی

یکی دیگر از مواردی که باید در دکوراسیون آشپزخانه مورد توجه افراد قرار بگیرد، به حداکثر رساندن فضای عمودی، به خصوص در آشپزخانه های کوچکتر است. فضای عمودی می‌تواند فضای ذخیره‌سازی ارزشمندی را برای صاحبان خانه شما فراهم کند، و هدر دادن آن فضا، آشپزخانه‌ای ناکارآمد ایجاد می‌کند.

می‌توانید کابینت‌ها یا قفسه‌ها را به صورت عمودی نصب کنید تا فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی داشته باشید. حتی می‌توانید کابینت‌های بسته را با قفسه‌های باز مخلوط کنید تا جذابیت بصری را به آشپزخانه اضافه کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی 11 نکته مهم برای دکوراسیون آشپزخانه پرداختیم. مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت، طبق نظر بهترین طراحان دکوراسیون داخلی بوده که شما می توانید از آن ها برای زیباتر کردن دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از لوازم دکوری مناسب، تاثیر بسزایی در جذابیت فضای آشپزخانه خواهد داشت. شما می توانید برای خرید لوازم دکوری به فروشگاه دی دکور مراجعه کنید. در مجموعه دی دکور، بهترین و باکیفیت ترین وسایل دکوری با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه می شود تا شما عزیزان بتوانید به راحتی خانه خود را زیبا کنید. امیدواریم این مطلب که از وبسایت grundig گرفته شد، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

6 پاسخ به “چگونه دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر از آنچه که هست نشان دهیم؟”

  1. علیرضا شعبانی

    نورپردازی توی دکوراسیون خیلی مهمه، جزء کم هزینه ترین کارها هم شناخته میشه

  2. بهار فرجی

    با نورپردازی موافقم خیلی تاثیر داره

  3. مستانه رستمی

    ایده سنگ مرمر برای کسایی که بودجه خوبی برای دکوراسیون آشپزخونه کنار گذاشتن
    اما به نظرم بررسی فضاهای عمودی گزینه بهتریه

  4. مهدی یزدانی

    سینک مسی شاهکاریه برای خودش

  5. مهدیه اسدی

    کابینت هارو تغییر بدین زیباتر میشه

  6. علی رضا کرمی

    سنگ مرمر؟
    باید بودجه میلیون دلاری داشته باشی!
    ایده آخر استفاده از فضای عمودی خیلی خوب و مناسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *