بهترین لوازم دکوری اتاق کودک بهترین لوازم دکوری اتاق کودک

۱۰ نکته مهم پیش از انتخاب بهترین لوازم دکوری اتاق کودک

قرار دادن چند قطعه هنری و زیبا اتفاقی است که یک اتاق را کامل می کند، با این حال درصورت انتخاب تجهیزات نامناسب می تواند باعث شود دکوراسیون اتاق مطابق سلیقه شما نباشد. برای تزئین اتاق‌ کودک چالش خاصی و سختی را پیش رو دارید. زیرا باید به دنبال مدل هایی از لوازم دکوری اتاق کودک باشید که نه تنها آنها را راضی می کند، بلکه با دکوراسیون اتاق همخوانی داشته و باعث زیباتر شدن این فضا شود. استفاده از تزئینات دکوری زیبا، رنگ‌های پاستلی شاد و مجسمه حیوانات عجیب و غریب نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را هم مجذوب خود می‌کند. با این حال انتخاب های متنوعی برای لوازم دکوری اتاق کودک وجود دارد که هر پدر و مادری می تواند بر اساس بودجه و سلیقه کودک خود، بهترین مدل ها را تهیه کند. ایجاد سقفی پر از ستاره یا به کارگیری کاغذ دیواری با طراحی سوپرمن یا هالک، بچه ها را خوشحال می کند. در ادامه به بررسی نحوه انتخاب بهترین لوازم دکوری مناسب اتاق کودک می پردازیم. شما می توانید با این وسایل سرگرم کننده دکوراسیون اتاق کودکان، به زیبایی هرچه تمام تر تزئین کنید.

چگونه لوازم دکوری اتاق کودک را انتخاب کنیم؟

۱. عجیب و غریب فکر کنید، اما نه کودکانه

سعی کنید از انتخاب وسایلی که بیش از حد شخصیتی است خودداری کنید. زیرا علاقه کودکان به این شخصیت ها، دوره محدودی و با بزرگتر شدن فرزندتان، باید به سراغ مدل های دیگری بروید. به عبارتی بهتر این احتمال وجود دارد که فرزند شما پس از گذراندن دوران کودکی, علاقه­اش نسبت به این سبک وسایل کاهش یابد و شما را مجبور کند که به سراغ کار بعدی می بروید. اما این کار سختی است زیرا بچه ها این شخصیت ها را دوست دارند. امروزه دخترها عاشق باربی هستند و پسرها شخصیت هایی مانند هالک را دوست دارند. اگر فرزند شما به این شخصیت ها علاقه دارد، می توانید به جای قراردادن آنها روی دیوار، از این طرح ها برای روتختی و یا روبالشی آن ها استفاده کنید. روتختی و یا روبالشی باید هرچند سال یکبار تعویض شوند، در اینصورت فرزند شما بزرگ شده و خود تصمیم به تعویض طرح آن ها می گیرد.

۲. علایق فرزندتان را درنظر بگیرید

چیزی را که فرزندتان دوست دارد در یکی از لوازم دکوری اتاق کودک، بگنجانید. این کار می تواند برای یک وسیله ورزشی، طرح کتابخانه، یک مجسمه و یا هر وسیله ای که فکرش را می کنید، باشد. سعی کنید علاقه و سلیقه فرزند خود (چه دختر و چه پسر) را در نظر بگیرید. با این کار هم دکوراسیون مورد علاقه او را در اتاقش ایجاد می کنید و هم به او کمک می کنید که قدرت تصمیم گیری مناسبی داشته باشد.

- دی دکور

۳. نظرات فرزندان خود را دریافت کنید

قبل از خرید لوازم دکوری اتاق کودک، از فرزندان خود بپرسید که چه چیزهایی را دوست دارند روی دیوارهای اتاق خود داشته باشند و ایده های خود را با آنها در میان بگذارید. حتی در سن ۳ و ۴ سالگی، بسیاری از دختران و پسران در مورد آنچه در اتاق خود دوست دارند، نظر می دهند. در صورت انتخاب یک طرح نامناسب می توانید آن ها را راهنمایی کنید که این طرح مناسب آن ها نیست. اما اگر نظر فرزندتان به گونه ای بود که امکان اجرا کردن وجود داشت، دریغ کنید و سبک و طرح مورد علاقه او را به اتاقش وارد کنید.

۴. با رنگ های مناسب، فضا را زیبا کنید

یکی از مهمترین اقدامات پیش از تهیه لوازم دکوری اتاق کودک، انتخاب وسایل با رنگ های زیبا است. کودکان که در سنین رشد قرار دارند، باید با رنگ های شاد و مفرح مواجه شوند. استفاده از این رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در روحیه و خلق و خوی آن ها خواهد داشت. از انتخاب رنگ های تیره و تاریک خودداری کنید. انتخاب رنگ فقط مربوط به لوازم دکوری اتاق کودک نمی شود. شما می توانید برای دیوارها از رنگ های جذاب و زیبا بهره مند شوید. از طرفی استفاده از رنگ های روشن در فرش را فراموش نکنید. هرچه تنوع رنگ هایی که استفاده می کنید بیشتر باشد، کودک شمتا خوشحال تر خواهد شد.

۵. ترکیب وسایل را فراموش نکنید

یکی از ساده ترین روش ها برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق فرزندان، ترکیب لوازم دکوری اتاق کودک است. به این صورت که اگر به دنبال خرید مجسمه و تندیس مناسبی هستید، سعی کنید مدل های متنوعی را انتخاب کنید. مثلا می خواهید مجسمه ای با طرح شخصیت مورد علاقه فرزندتان برای اتاش تهیه کنید، در کنار آن یک مجسمه با طرح حیوانات هم انتخاب کنید تا زیبایی را به اتاق او بیاورید. همچنین این کار تاثیر زیادی در یادگیری فرزندتان خواهد داشت و شما از همان دوران کودکی با روشی خلاقانه، حیوانات مختلف را به او آموزش می دهید. اگر می خواهید اتاق کودکان انرژی و شادابی همیشگی داشته باشد، ترکیب شمع و جاشمعی و شمعدان و یا عود با جاعودی را از دست ندهید. با روشن کردن یک شمع یا عود و قرار دادن آن در ظرف مخصوص، انرژی مثبت را به همراه زیبایی و جذابیت وارد اتاق کودک می کنید.

- دی دکور

۶. از جملات انگیزشی غافل نشوید

ایده گنجاندن یک جمله یا نقل قول خاص در اتاق کودک اتفاقی است که بسیاری از پدرو مادرها دوست خواهند داشت. این کار می تواند جرقه گفتگو با آنها را ایجاد کند و با بزرگتر شدن آنها معنای متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال جمله «آنچه دوست داری را انجام بده» یک نقل و قول عالی است که می تواند در اتاق کودک تان قرار بگیرد. زیرا خواندن آن برای فرزندتان پس از یادگیری خواندن و نوشتن، به اندازه کافی آسان است. از طرفی این جمله پیامی ساده دارد که می تواند در تربیت فرزندان بسیار موثر باشد!

۷. آموزش دهید

لوازم دکوری اتاق کودک فرصتی عالی برای آشنا کردن آنها با چیزهای جدید را ارائه می دهد. به عنوان مثال می تواند نقشه ای از شهر محل سکونت و یا کشور ایران را تهیه کنید و او را با بخش های مختلف آشنا کنید. از طرفی حروف الفبا و یا تصویری از منظومه شمسی می تواند گزینه های مناسب بعدی باشد. می توانید قطعاتی برای اتاق بچه ها پیدا کنید که هم فوق العاده شیک و هم آموزشی هستند. اگر قصد استفاده از این ترفند را دارید، از همان دوران کودکی و پیش از ورود فرزندان به مدرسه، اقدام کنید.

۸. نام آنها را روی دیوار نصب کنید

کدام بچه ای دوست ندارد اسمش را ببیند؟ به خصوص در یک اتاق خواب مشترک، این یک راه خوب برای کمک به آنها برای ایجاد مکان خاص خود است. با استفاده از حروف الفبای فانتزی که خاصیت دکوری را هم دارند، می توانید نام فرزندانتان را در اتاقشان نصب کنید.

۹. شاهکارهای آنها را روی دیوار بگنجانید

همیشه لازم نیست لوازم دکوری اتاق کودک را بخرید. بسیاری از پدر و مادرها عاشق گنجاندن هنر فرزندان خود در سرتاسر خانه‌ هستند، اما جایی بهتر از اتاق خودشان برای نمایش آن‌ها وجود ندارد! به عنوان مثال اگر فرزند شما توانایی و استعداد فوق العاده ای در نقاشی دارد، می توانید آثار او را در روی دیوار اتاقش نصب کنید. این اتفاق باعث انگیز بیشتر او برای ادامه فعالیت نقاشی شده و در مدت کوتاه پیشرفت فوق العاده ای می کند.

- دی دکور

۱۰. یک ورودی بزرگ ایجاد کنید

یکی دیگر از ایده های مناسب برای لوازم دکوری اتاق کودک اضافه کردن تابلویی به درب اتاق خوابشان که نشان دهد اتاق به آنها تعلق دارد، این کار باعث می شود که احساس کنند مکان خاصی در خانه است که می توانند آن را متعلق به خودشان بنامند. سعی کنید این تابلوها طراحی خلاقانه ای داشته باشند و با علایق کودک شما ترکیب شوند. در اینصورت می توانید فضایی زیبا را برای آن ها به وجود آورید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی راهنمای خرید بهترین لوازم دکوری اتاق کودک پرداختیم. مهمترین نکته ای که باید در این زمینه به آن توجه کنید، نظر و سلیقه کودک است. کودکان رویای زیبایی دارند و دوست دارند از لوازم تزئینی زیبایی استفاده کنند. بادرنظر گرفتن سلیقه آن ها می توانید فضایی دلپذیر و جذاب را برای آن ها فراهم کنید. شما می توانید برای خرید لوازم دکوری منزل از فروشگاه دی دکور اقدام کنید. دی دکور با ارائه بهترین لوازم تزئینی با قیمت مناسب، درنظر دارد تا شرایط مناسبی را برای ایجاد یک دکوراسیون جذاب در خانه های شما فراهم کند. امیدواریم این مطلب که از وبسایت designimprovised گرفته شد، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

  1. اگه بچه ها کوچیکن باید یه بخشی رو برای قراردادن عروسک یا اسباب بازی هاشون درنظر بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *